01 Nisan 2013

Reçelli Kurabiye

Günaydınn,hayırlı haftalarımız olsun inşallah...Nasılsınız?
79.Porselen demlik çay saati etkinliğimiz devam ediyor,sıkılmıyosunuz değilmi benim ev sahibeliğimden hıı,
doğru söyleyin bak lütfen :)
Ben seviyorum ev sahibeliği yapmayı etkinlik yapmayı,sizde tarif göndermeyi seviyosanız sorun yok o zaman evimizde netimiz olduğu sürece yapmaya çalışırız,,,etkinliğimize herkes ama herkes davetlidir,istediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz,blogunuz yoksa eğer tarifinizi resimleyip mail olarakta gönderebilirsiniz 
(glcanix@gmail.com) adresime yada facebook adresiniz varsa oradanda gönderebilirsiniz 
79.porselen demlik çay saati etkinliği sayfamıza,yada porselen demlik.com adresine haber verebilirsiniz,etkinliğimize ulaşmak çok kolay arkadaşlar Efendimiz'in ( s.a.v) hadis-i şerif lerinde dedeikleri  gibi "Müjdeleyiniz,nefret ettirmeyiniz,kolaylaştırınız,güçleştirmeyiniz" Bizde elimizden geldiği kadar tarif yollamanızı kolaylaştırdık inşallah....Beklerim güzelliklerinizi :)
Sevgili Hatice arkadaşım sağolsun beni hiç yalnız bırakmıyor,çok teşekkür ediyorum öpüyorum selamlarımı gönderiyorum kendisine :)
Yine bu güzel Reçelli kurabiyelerini göndermiş,ellerine sağlık canımm hep bekliyorum sevgiler :)



Merhabalarr :) yayınlanmak üzere sırasını bekleyen kurabiyemin tarifi geliyor ve Gülcan'ın etkinliğine gidiyor...Hepimize güzel bir hafta geçirmeyi diliyorum,sevgilerrr :) :)


MALZEME:
100 gr. margarin
1 çay bar sıvıyağ
1  çay bar pudra şekeri
1,5 çay bar nişasta
2,5 su bar un
1 kaş katı yoğurt
1 yumurta(akı üzerine)
1/2 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
portakal kabuğu rendesi
---------------------
üzerine reçel veya marmelat
----------------------
YAPILIŞI:
Hamur yoğurmak için önce sıvılar ve yumurta sarısı karıştırılır,nişasta ve una kabartma tozu vanilya eklenerek karışıma katılarak hamur yoğrulur..Hamura portakal kabuğu rendesi eklenir..Hamurdan küçük yuvarlaklar yapılır ,kenarlarına bıçakla kesikler atılır ortasına parmak bastırılarak çukurlaştırılır...Kurabiyeler önce çırpılmış yumurta akına sonra şekere bulanarak tepsiye dizilir,önceden ısıtılmış fırında pişirilir..Kurabiyeler pişince ortalarına reçel veya marmelat koyularak çayınızın yanında afiyetle yenir :)

2 yorum:

VuslaT dedi ki...

Lezzet hazinesi Sevgili Gülcan..Ne iyi ettin böyle güzel bir arşiv oluşturmakla..Bende karaköy böreği var bu gün.Belki başka karaköy tariflerin vardır. Yoksa benden onu al. Çokk öptüm.

KİZHATCE dedi ki...

kuşum pırasa mücveri de senin di :)