15 Ağustos 2011

Yeni tariflerimiz geldi arkadaşlar :)


"Selam sana olsun ey Ramazan ayı ki, hiç bir ay seninle fazilette yarışamaz." (İmam Zeynelabid (a.s) )


Ben (Gelibolu17) ve Cafemis arkadaşım "Ramazan Lezzetleri Etkinliği -1" ile evlerinize konuk olmak istiyoruz :) Müsaitseniz mubarek Ramazan ayı boyunca kendinize ve misafirlerinize hazırladığınız birbirinden güzel tarifleri,sitenizden alıp kendi bloglarımızda yayınlamaya geleceğiz :)
Göndereceğiniz tariflerinize gelibolu17 ve cafemis için Ramazan Lezzetleri Etkinliği için gönderiyorum yazarsanız diğer tariflerle karışmaması adına sevinirim :)
Tarifleriniz gelmeye devam ediyor ne güzel...
Ellerinize sağlık,sofralarınıza bereket olsun inşallah,Rabbim mubarek Ramazan ayında tüm dualarınızı kabul etsin,diyerek yeni tarifimizi yayınlıyoruz :)


Herkese hayırlı haftalar diye başlıyorum yeni haftanın ilk tariflerini yayınlamaya :)


Şimdide sırada sevgili ZEYNEP in gönderdiği harika bir tarif
BAKLAVA YUFKASIYLA PEYNİRLİ BÖREK var...Bende aldım geçenlerde baklavalık yufka börek yapmak için hiçte denememiştim cesaret edemiyordum,sevgili hümeyra ve susamannem yapmışlardı ve etkinliğimize göndermişlerdi,artık zeynep te gönderdiğine göre bende hiç çekinmeden yapabilirim bugün böreğimi,ama önce tarifini görmem lazım dimi ama :)
Teşekkürler canım,ellerine sağlık,gene bekliyorum...
24 adet yufka
Beyaz peynir biraz da lor peyniri
İnce kıyılmış maydanoz
Sosu
3 Adet yumurta
1 Su bardağı yoğurt
Yarım çay bardağı sıvı yağ
Yarım su bardağı süt
1 Paket kabartma tozu
Yapılışı
Borcam tepsiyi hafif yağladıktan sonra 3 adet yufkayı kırıştırarak üst üste yerleştirin.Hazırladığımız sostan her tarafına iyice sürerek 3 kat daha yufkayı aynı şekilde üst üst koyun.Yine sos, ardından hazırladığımız peynirli karışımın 3/1 ni üzerine ilave ediyoruz.sonrasında aynı şekilde 3 kat yufka + sos + 3 kat yufka + sos + peynirli karışım + 3 yufka + sos + 3 yufka + sos + peynirli karışım + 3 yufka + sos+ 3 yufka şeklinde kat kat hazırlayın.Artan sosu üzerine sürerek susam serpin ve dilimleyin.
Önceden ısıtılmış 200 derecedeki fırında 35,40 dakika kızarıncaya kadar pişirin.
Biraz karışık gibi gelse de sırasıyla 4 kat yufka 3 kat peynir yapmış oluyoruz.
800 gr. lık paketten kaç yufka çıkıyor bakmadım bir kısmını daha önceden kullanmıştım.


Arkadaşımın sayfasındaki diğer güzellikleri görmek için lütfen BİR TIKLARMISINIZ?





Sevgili MİNTİ bizler için ZEYTİNYAĞLI TAZE BARBUNYA yapmış sağolsun,ellerine sağlık canım benim,öpüyorum seni,selamlar :)
Malzemeler:
1 kg. barbunya
2 adet ortaboy kuru soğan
2 adet orta boy havuç
2 adet orta boy domates
6 yemek kaşığı zeytinyağı
1,5 yemek kaşığı salça
1 çay kaşığı tozşeker
2-3 adet sarımsak
Tuz
HAZIRLANMASI:
1-Barbunyaların kararmaması ve estetik açıdan beyaz bir görünüme sahip olması için;bol suda bir taşım haşlayıp,suyunu süzünüz.
2-Domates, sarımsak, soğan ve havuçları soyup yıkayarak hazırlayınız.Domateslerin kabuklarını soyarak rendeleyip,sarımsak ve soğanları yemeklik doğrayınız.Havuçları daireler halinde ince ince kesip ortadan ikiye bölünüz.
3-Zeytinyağını tencereye alınız, soğanları ve havuçları ekleyerek orta ateşte pembeleşene kadar kavurunuz.Soğanlar pembeleşince salça ve domatesleri ekleyiniz ve 2–3 dakika karıştırarak eritiniz.5 dakika kadar pişirdikten sonra barbunyaları, tozşekeri ve tuzu ilave edip üzerine yeterince su ekleyiniz.Tahta kaşıkla 1-2 kez karıştırıp tencerenin kapağını kapatınız.
4-Tencerenin kapağını kapatarak kısık ateşte barbunyalar yumuşayana kadar pişiriniz.
Ilık yada soğuk servis yapmanız Minti'nin önerisidir.Ben pek sevmiyorum ama yine de dilerseniz maydonozla renk katabilirsiniz.
AFİYET OLSUN...
HAYIRLI İFTARLAR...
HAYIRLI RAMAZANLAR...

Arkadaşımın sayfasındaki diğer lezzetli tarifleri için lütfen BİR TIKLARMISINIZ?





Bir ÇIĞIRTMA tarifi gelmiş,sevgili SEDO yollamış sağolsun,etkinliğimize verdiği destek için çok teşekkür ediyoruz,kendisine kocaman sevgilerimizii selamlarımı gönderiyoruz :)
Malzemeler:
6 adet küçük patlıcan
6 adet domates
biraz biber
3-4 diş sarmısak
kızartmak için sıvıyağ
Yapılışı:
patlıcanları alacalı soyup kızartın,biberleride kızartıp kağıt havluda fazla yağları aldırın.sonra yayvan bir tencereye dizin,üzerine domatesleri küp doğrayıp yayın.sarmısakları küçük,küçük doğrayın ve domatesler su salıp suyu azalana kadar ağzı kapalı olarak pişirin.Arzu edersenizyoğurtlu da yiyebilirsiniz (ben yoğurtlu severim)Afiyet olsun:)


Arkadaşımın sayfasındaki diğer lezzetleri için lütfen BİR TIKLARMISINIZ?

2 yorum:

mintinin dünyası dedi ki...

şekerparem başka türlü yzünü göremiyorum neyapayım.bari böyle gelip çayımı kahvemi içsin iki kelam hasbihal etsin dedim:)))
şaka bir yada güllllümcanım dün varya saçlarım beyazladı inan üzüntüden eyvah gitti bu izleyiciler dedim.
ciddi ciddi siliverdim.sonra tam 1-1,5 saat internette nasıl ederim nasıl geri yüklerim diye bakarken biri sağolsun bloğunuzun yedeğini tekrar yükleyin yazmıştı.bunu görmeden evvel senin kapını tıklamıştım işte.ondan sonra yedeği yükleyince onlar da geliverdiler.ben de geri sana dönmedim.çünkü senin beni böyle dertli gördüğünde asla yalnız bırakmayacağından emindim.gülümcanım döner bana zati dedim ve YANILMADIM:))


sağol benim karagün dostum ama iyi oldu sana yazmayı senle dilleşmeyi özlemişim valla.booooş zamanlarımda ne çok takılır yoklardım seni.lakin bebebmden vakit yok gayrı:)
kendine iyi bak gelibolunun yıldızı.seni seviyom emi gülo:)))
sevgiler.
etkinlikte kolaylıklar....

gelibolu17 dedi ki...

Yaa mintim kıyamam ben sana,neler yazmışsın öyle,bende seni seviyorum canım,eskisi gibi çok sık görüşemesekte gönüllerimiz bir ya,teşekkür ederim,ara sıra,bazı bazı,gelsen bile gönlüm razıııı :)
Öpüyorum canım,selamlar sevgiler,sorunun hallolduğuna sevindim :)