11 Nisan 2013

Merakiyidir Kurabiyesi :)

Şimdi belki kendisi bana kızabilir bu başlığı attım diye ama olsun :)
Özel bir isim yazmamış kurabiyelerine sevgili Merakiyidir bende yiğit lakabıyla anılırmış hesabı 
kurabiyelerde sahibesinin ismiyle anılsın istedim :)
Sevgili Merakiyidir sağolsun etkinliğimiz için bu güzel kurabiyeleri göndermiş,çok teşekkür ediyorum
bana sürpriz oldu ve ben sürprizleri çok severim,ellerine sağlık,her zaman bekliyorummm,selamlar ve de sevgiler :)


 Uzunca bir aradan sonra merhaba.. 
79. Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği için Tarifimi sevgili Gelibolu 17'ye  
bu kurabiyeleri gönderiyourm.. kolay gelsinnnnn sevgilerrrrr
 kurabiyelerin tarifine gelince 
 Malzemeler:
250 gr oda ısısında tereyağı
yarım su bardağı pudraşekeri
1 su bardagı kalın olarak dövülmüş fındık
1 yumurta sarısı
1 paket vanilya ve kabartmatozu
Aldıgı kadar un
Üzerine:
1 yumurta akı
hindistan cevizi
recel yada marmelad
Yapılışı:
1- yağ ve şeker krema kıvamına gelene kadar cırpılır
2- yumurta sarısı eklenir tekrar karıştırılır. fındık, vanilya ve kabartmatozu aldığı kadar un eklenir kulak memsı yumusaklıgında hamur yapılır  on  dakıka buzdolabında folyo sarıp dinlendirin.
3- yumurta gibi yada isteginiz büyüklükte   toplar alınır yuvarlanır. Yumurta akı sürülür, hindistan cevizine bulanır. tepsiye dizilir. ortaları parmağınızla biraz bastırılarak cukurlaştırılır.
4- önceden ısınmış 180 derecede pişirilir. ortalarına marmelat konur…
 ben ise çikolata koymayı tercih ettimmm..
tarifi porselendemlik ten aldım :)
 harika oldu .. hemen yapın benceeee
sizede kolay gelsinnnnnnnnn


5 yorum:

cafe fincan dedi ki...

kurabiye severler için güzel bir lezzet ellerinize sağlık..

sezobigo dedi ki...

bir daha gelmeyeceğim bu ne blog ya yutkunmaktan boğazım ağrıdı:))
ellerine sağlık

KİZHATCE dedi ki...

gülcanım beni tıklarmısın :) mmm kurabiye çok güzellll :)

Hayattan Azıcık dedi ki...

Merhabalar
Her sene düzenlediğim ''Ben Buldum'' etkinliğinin bu sene 3. sünü yapıyorum. Mutfağa girdiğimizde yeni şeyler üretmeyi severiz biz kadınlar. Sizin de kendinize ait bir tarifiniz varsa ve bizimle paylaşırsanız çok sevinirim.

http://hayattanazicik.blogspot.com/2013/04/geleneksel-3-ben-buldum-etkinligi.html

Sevgiler...

Hayattan Azıcık dedi ki...

http://hayattanazicik.blogspot.com/2013/03/hindistan-cevizli-sipsak-pasta.html Bu tarifi de etkinliğine gönderdim canım alabilirsin. Sevgiler...