25 Mart 2013

Yoğurtlu Bulgur Köftesi

Çok severim bu köfteyi ben,görümcem çok güzel yapar sağolsun :)
Ayy canımmı istedi ne yapsada yesek,yada hazır burda yapılmışı var sevgili Neyran'amı gidip yesek :)
Etkinliğimiz için sevgili Neyran arkadaşım (Mor Cafe) Sağolsun bu güzle tarifi göndermiş,banada eklemek düştü,çok teşekkürler canımm ellerine sağlık,her zaman beklerimm selamlar :)


2 su bardağı ince bulgur
1 yumurta
yarım kahve fincanı irmik
1,5 kaşık un
kimyon
1 kaşık salça

sosu için
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı salça
nane..

Yoğurt

Bulgur ve irmik bir miktar sıcak su ile ıslanır,kabartılır.diğer malzemeler eklenir ve yoğurulur.Köfte şekli verilir..Kaynayan suya tek tek atılır.Köfteler üste çıktığı zaman pişmiş demektir.Sosu hazırlanır.önce yoğurt sonra sos gezdirilip servis edilir.
Bu tarifimi Porselen Demlik Çay saati Etkinliğinin ev sahibesi Gelibolu 17arkadaşıma gönderiyorum.Bol katılımlar diliyorum..

5 yorum:

MOR CAFE dedi ki...

Gel canım yiyelim beraber o kadar çok köfte yapmışım ki bir kısmını derin dondurucuya kaldırdım..

gelibolu17 dedi ki...

Çok bereketli oluyo ama yuvarlaması sıkıcı geliyo banada :) Geliyim bari madem davet ettin :)Teşekkürler

hanife dedi ki...

Gülcancım kurabiye yaptım alırmısın sevgiler selamlar

gelibolu17 dedi ki...

Çok sağol canım hemen alıyorum :)
Ve aleyküm selamlar

Başak dedi ki...

Bak bayağıdır yapmıyordum severek yiyoruz. Çok sağlıklı bir yemek, ellerine sağlık :)